czwartek, 11 września 2014

Kot Bob i ja - James Bowen


Autor: James Bowen
Tytuł: Kot Bob i ja
Wydawnictwo: wnk
Ilość stron: 285
Okładka: miękka 
          
         Tę książkę pożyczyła mi pewna pani zakochana w kotach. Mówiła, żebym najpierw przeczytała tę historię, a potem poszukała na YouTube filmików z kotem, o którym mowa w tytule. Na początku dość sceptycznie do tego podeszłam. No bo, co może być ciekawego w książce o kocie? Jednak przyjęłam książkę, a po jakim czasie sięgnęłam po jej zawartość…
            Książka opowiada prawdziwą historię James’a (autora opowieści), narkomana na odwyku, który pewnego dnia znalazł na parterze bloku, w którym mieszkał, na wycieraczce jednego z mieszkań, rudego, bezdomnego i chorego kocura. Mężczyzna ma słabość do kotów, więc jak tylko się zorientował, że futrzak nie ma domu, postanowił wziąć za niego odpowiedzialność i zabrać do swojego mieszkania. Od tego momentu zaczęła się ich przyjaźń i przygoda.
            Bob okazał się bardzo inteligentnym zwierzakiem, nawet jak na kota. Pomagał swemu panu zarabiać na życie, nauczył go odpowiedzialności, obudził w nim uczucia, które ten od bardzo dawna próbował ukryć przed sobą i całym światem. Dzięki kotu, autor pozbył się nałogu i zaczął odbudowywać swoją więź z matką, której nie widział przez 10 lat. Podbił serce swego pana oraz jego przyjaciół, a prócz tego serca wielu ludzi na całym świecie.
            Książkę, mimo, że była pisana przez człowieka z ulicy, bardzo dobrze i szybko się czyta. Pewnie jest to zasługa Garry’ego Jenkinsa, zawodowego pisarza, który pomagał autorowi w jej tworzeniu. Znajduje się tam, co prawda sporo kolokwializmów, ale to chyba dodaje tej historii odopwiedniego klimatu. Opowieść sama w sobie jest bardzo niezwykła (jak też występujący w niej kot) i chyba warta polecenia. Tak więc polecam ją wszystkim miłośnikom kotów i nie tylko. ;)  

Wstawiam wcześniej, bo się nie udzielacie. Mam nadzieję, że tym razem recenzja (i książka) wam się spodobała i zostawicie dla mnie komentarz. ~Thalia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz