wtorek, 18 sierpnia 2015

TAG: Albo, albo

Za nominację bardzo dziękuję Patty z Truskawkowy blog książkowy. TAG wydaje mi się bardzo ciekawy, więc odpowiadam. Zaczynamy!

1. Wolisz czytać tylko trylogie, czy powieści  jednotomowe? 
Szczerze mówiąc nie ma to dla mnie znaczenia, czy to seria, trylogia, czteroksiąg, czy pojedyncza książka. Ważne, żeby była ciekawa i dobrze napisana :D Chociaż gdy tak szybko przeleciałam w myślach listę przeczytanych książek, to zdecydowanie więcej mam na swoim koncie przeczytanych trylogii i serii.

2. Wolisz czytać tylko autorki, czy tylko autorów?
To zależy od samego charakteru książki. Jeśli dużo jest w niej miłości, romantyzmy itp., to raczej autorki. Jeśli natomiast książka bardziej skupia się na... innych sprawach, to zdecydowanie autorzy. Ale jak tak sobie myślę, to na moich półkach jest zdecydowanie więcej książek napisanych przez mężczyzn (może jednak nie jestem aż tak romantyczna jak myślałam). Ostatnio też doszłam do wniosku, że są również mężczyźni, którzy potrafią dobrze opisać wątek miłosny.

3. Wolisz kupować w Empiku, czy tylko na stronach internetowych? 
  Mieszkam na zadupiu, w którym nie ma Empiku xD A tak serio to chyba wolę kupować w księgarni. Uwielbiam przed kupieniem książki przejść się między półkami, powdychać ich zapach i przewertować kilka stron <3

4. Wolisz, żeby wszystkie książki zekranizowano, czy żeby przekształcono je w serial? 
Wolę seria bez dwóch zdań. Podam Wam dwa przykłady. Ekranizacja Percy'ego Jacksona jest gorzej niż beznadziejna. Z mojej ulubionej książki zrobili kompletne dno. Jak można zrobić coś takiego, tak wspaniałej serii? Z kolei seria "Pamiętniki Wampirów" jest o niebo lepszy od książki. Chyba nic więcej nie muszę dodawać?
P.S. kto czeka za mną na Shadowhunters?

5. Wolisz czytać pięć stron dziennie, czy pięć książek tygodniowo? 
Pięć książek tygodniowo *.*

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem, czy autorem? 
Kiedyś bardzo poważnie myślałam o karierze autora. Serio. Ale biorąc pod uwagę mój brak cierpliwości i szybko kończącą się wenę, przerzuciłam na recenzenta.Teraz jest to mój prawie główny cel na przyszłość. Zdecydowanie chciałabym być profesjonalną recenzentką.

7. Wolisz czytać dwadzieścia książek w kółko, czy sięgać po nowe pozycje? 
Oczywiście sięgać po nowe. Te dwadzieścia przecież w końcu mi się znudzi!

8. Wolisz być bibliotekarzem, czy sprzedawcą książek? 
To jest chyba najtrudniejsze pytanie. Kiedyś mówiłam, że gdy dorosnę, to otworzę własną bibliotekę :) Po dłuższym zastanowieniu, chyba jednak sprzedawcą książek. Przynajmniej miałabym stały dostęp do nowości :D

9. Wolisz czytać jeden ulubiony typ literatury, czy wszystko poza nim? 
Generalnie nie ograniczam się do jednego gatunku. Czytam wszystko co mi wpadnie w ręce.

10. Wolisz czytać książki fizyczne, czy e-booki. 
Zdecydowanie wolę książki tradycyjne. Jednak ostatnio udało mi się nabyć czytnik, więc teraz pewnie będę więcej czytać w wersji elektronicznej. :)

Do TAGu nominuję:
http://kochamczytack.blogspot.com/ 
http://swiat-ksiazkowych-recenzji.blogspot.com/ 
http://papierowenatchnienia.blogspot.com/ 
http://papierowemiasta.blogspot.com/ 

1 komentarz: