wtorek, 18 sierpnia 2015

,,Julia. Trzy tajemnice" Tahereh Mafi



Autor: Tahereh Mafi
Seria: Dotyk Julii (tom 2.5)
Tytuł: Julia. Trzy tajemnice
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 199
Okładka: miękka
e-book: tak
Cena okładkowa: 34,90
Ocena:8/10


„Jeśli nie zdołam go powstrzymać, pozostaną mi po niej jedynie te słowa. Te akapity i zdania. Te litery.”

Czyli jednak wróciłam jeszcze na chwilkę do historii Julii. A raczej do jej fragmentów. Kto by pomyślał, że dodatek do trylogii, wciągnie mnie bardziej, niż reszta historii? Niesamowite.
W tej książce mamy zawarte trzy opowiadania. Pierwsza – „Destroy Me” - opowiadana jest oczami Wernera. Opisuje on zdarzenia mające miejsce między pierwszym, a drugim tomem, czyli po swoim postrzeleniu, gdy Anderson przyjeżdża do bazy. To chyba moje ulubione opowiadanie z tej książki. Następne jest „Fracture Me”. To z kolei pokazane jest z punktu widzenia Adama. Akcja dzieje się pomiędzy tomami drugim, a trzecim. Część tego co dzieje się w tej historii jest opisane również w „Darze Julii” z tego powodu to opowiadanie jest trochę nudnawe. Ostatni rozdział, to nic innego jak sam „Dziennik Julii”. Znajdują się w nim zapiski prowadzone przez Julię podczas pobytu w szpitalu psychiatrycznym.
Dlaczego dodatek, jest lepszy od reszty serii?! Czy ktoś mógłby mi to wytłumaczyć? Zakochałam się w opowieści Aarona, oraz w dzienniku Julii. Autorka przeszła samą siebie. Są idealne.
Właściwie jedynym, a zarazem bardzo dużym minusem, jest historia Adama. Już ją znamy z „Daru Julii”, tu jest tylko trochę obszerniej opisana i autorka dodała kilka szczegółów. Z tego powodu, ta nowela była nudna. Strasznie nudna. Przez o muszę odjąć punkty od oceny. A szkoda, bo reszta jest naprawdę świetna.

„Nie potrzebuję do życia niczego oprócz liter. Ale bez nich by mnie nie było. Bo słowa, które zapisuję, są jedynym dowodem na moje istnienie.”


Witajcie ponownie! Jak może zauważyliście, po prawej stronie pojawiła się ankieta. Bardzo proszę o wzięcie w niej udziału. I standardowo zapraszam do komentowania! ~Thalia


2 komentarze:

  1. Jestem po lekturze pierwszej części (dodałam recenzję, jeśli chcesz to możesz zerknąć) i... no cóż, zachwyciła mnie. Drugi tom nadal przede mną, słyszałam, że jest słabszy, ale chcę się przekonać na własnej skórze.
    PS. Zagłosowałam, chyba, że mój komputer się zaciął ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, czy widziałaś moje recenzje poprzednich części, jednak mnie każda kolejna część podoba się bardziej. I dziękuję za oddanie głosu! :)

      Usuń