sobota, 19 grudnia 2015

Liebster blog award #2





Woah! To już druga nominacja do LBA, także dziękuję Kornelii z bloga Słownik Sztuki, za ten niezwykły zaszczyt. Dla zapominalskich przypominam zasady. Odpowiadam na 11 pytań, zadaję 11 innych pytań i nominuję 11 osób. To zaczynamy!

1.     Czy masz ulubioną piosenkę świąteczną?
Tak, mam taką piosenkę. Co prawda zazwyczaj zmienia się ona z roku na rok, jednak wyjątkowo od dwóch lat jest to De Su „Kto wie”. 



Drugą taką piosenką jest utwór Celine Dion „So this is Christmas”. 




2.     Priorytetowa książka, jaką musisz przeczytać przed nowym rokiem 2016.
Jest to „Podaruj mi miłość. 12 świątecznych opowiadań”. Chciałabym ją skończyć jeszcze przed świętami, ale to niestety mało prawdopodobne. Pewnie będę ją czytać podczas świąt i jednocześnie recenzować, więc szykujcie się na coś nowego już niedługo, bo mam ogromne plany co do tej książki ;)

3.     Kupujesz książki, czy raczej wypożyczasz je w bibliotekach?
Kupuję, ponieważ nie mogę znieść widoku książki z biblioteki. Bardzo często są mocno zniszczone i ten widok rani moje oczy. Poza tym, jak już kiedyś pisałam, jestem typem zbieracza i uwielbiam mieć książkę na półce.

4.     Czy masz kogoś, z kim możesz swobodnie dyskutować o książkach?
Tak, mam moją ukochaną przyjaciółkę, Amnesie, z którą potrafimy się rozwodzić na wieloma książkami i oczywiście często się nimi wymieniamy <3

5.     Lubisz oglądać booktuberów? Jaki/a jest twój/twoja ulubiony/a?
Kiedyś faktycznie oglądałam i to z wielkim zaangażowaniem, ale było to zanim sama zaczęłam swoją karierę recenzencką. Teraz raczej rzadko mi się to zdarza, jednak lubię czasem wracać do tego co było i oglądam filmiki Miłosza z Z kamerą wśród książek. Bardzo lubię jego sposób opowiadania o książkach.

6.     Jaka jest twoja ulubiona serialowa postać?
I tu zaczynają się schody. Po przeleceniu szybko w głowie listy seriali, które do tej pory oglądałam, zdecydowanie wygrywa postać Scherlocka Holmesa zagrana przez Benedicta Cumberbatcha. Kocham <3

7.     Gdybyś miał/a napisać i wydać książkę, z jakiego gatunku by była?
Bardzo chciałabym napisać i wydać książkę! To jedno z moich największych marzeń. Prawdopodobnie byłaby z gatunku science fiction lub fantasy, ponieważ są to moje ulubione gatunki. Opowiadanie, które aktualnie piszę jest połączeniem tych dwóch gatunków i wybór wydaje mi się dość oczywisty. Bardzo łatwo mi się porusza w tej tematyce.

8.     Czy masz jakieś sposoby na przezwyciężenie blokady twórczej?
Niestety nie. Muszę po prostu przeczekać taki moment w moim życiu, ponieważ nie za bardzo potrafię sobie z nim poradzić. Strasznie mi szkoda zmarnowanego w ten sposób czasu, ale co zrobić? (Jeśli macie jakieś sposoby na przezwyciężenie takiej „niemocy”, to zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzach ;))

9.     Czytasz książki ze słuchawkami na uszach czy wolisz ciszę i spokój?
Zdecydowanie wolę ciszę i spokój. Gdy coś za bardzo hałasuje, to za nic nie mogę się skupić. Jakaś cichutka muzyczka gdzieś tam w tle jeszcze może być, ale nic poza tym.

10. Ulubiony album muzyczny.
Hmm… Chyba nie mam takiego. Słucham różnorodnej muzyki, wielu gatunków i wykonawców, mam jakieś tam bardziej czy mniej odpowiadające moim oczekiwaniom piosenki, ale trudno mi wybrać jakąś jedną płytę.

11. Jaka jest według ciebie, największa wada bycia bloggerem? (jeśli takich nie widzisz, możesz opuścić pytania)
Wada, wada… Wadą tego nazwać chyba nie mogę, ale powiem Wam o jednej z najbardziej zniechęcających do dalszego tworzenia, rzeczy. Może osobom, które nie piszą żadnego bloga, wydaje się, że  jeśli przeczytają jakiś wpis, a potem go zupełnie oleją, to nic się przecież nie stanie. W takim momencie twórca takiego wpisu, dostaje sygnał, że jego „wypociny” były nieciekawe. Nie chcę Was teraz zmuszać do pisania komentarzy, czy coś  w tym stylu. Co prawda są osoby, które kompletnie nie zwracają na to uwagi, ale mogę Was zapewnić, że większości blogerów zależy na dobrym kontakcie z czytelnikami i na nawiązaniu jakiejś ciekawej dyskusji/rozmowy.

To tyle jeśli chodzi o moje przemyślenia, mam nadzieję, że Wam się spodobało. Jeszcze raz dziękuję za nominację Kornelii. To już moje drugie LBA, więc wypadałoby kogoś tym razem nominować.

Nominuję:

Pytania dla moich ofiar:
1.      Jaką polecasz książkę z motywem świątecznym?
2.      Wolisz kakao czy gorącą czekoladę?
3.      Sprzedajesz czasem swoje książki?
4.      Ozdabiasz swoje półki na święta?
5.      Twoja największa zaleta to..?
6.      Co najbardziej chciałbyś/chciałabyś znaleźć pod choinką (książka się nie liczy :D)?
7.      Twoja ulubiona, męska i żeńska, postać książkowa?
8.      Ile książek miesięcznie jesteś w stanie przeczytać?
9.      Ile stron miała najgrubsza przeczytana przez ciebie książka?
10. Czytasz komiksy?

11. Jaki jest twój ulubiony gatunek literacki?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz