piątek, 7 sierpnia 2015

,,Niebo istnieje.. Naprawde!" Todd Burpo oraz Lynn Vincent


Autor: Todd Burpo oraz Lynn Vincent
Tytuł: Niebo istnieje… Naprawdę!
Wydawnictwo: Rafael
Liczba stron: 226
Okładka: miękka
e-book: nie
Ocena: 10/10

,,- Colton, pamiętasz szpital? – zapytała Sonja.
- Tak, pamiętam – odpowiedział. – To tam śpiewały mi anioły. […]
- A co śpiewały?
Colton podniósł wzrok w górę, co oznaczało, że starał się sobie coś przypomnieć.
- No, śpiewały „Jezus mnie kocha” i „ Jozue walczył w bitwie o Jerycho” – odpowiedział z powagą. – Prosiłem, żeby zaśpiewały „We Will, We Will Rock You”, ale nie chciały.”

Książka opowiada historię czteroletniego Coltona Burpo i jego rodziców. Chłopiec trafia do szpitala z powodu pękniętego wyrostka. Lekarze nie dają mu dużej szansy na przeżycie. Właściwie są pewni jego śmierci. Po usunięciu wyrostka Colton musi przejść jeszcze jedną operację, jednak jest coraz słabszy, a jego stan znacznie się pogarsza. Rodzice chłopca obawiają się najgorszego. Mimo tego, stan czterolatka niespodziewanie się poprawia i nikt nie jest w stanie powiedzieć dlaczego. Colton zostaje wypisany ze szpitala i rodzina wraca do swojego dawnego życia. A przynajmniej tak im się wydaje, ponieważ trzy miesiące po powrocie do domu, chłopiec ujawnia, iż w trakcie operacji wydarzyło się coś niesamowitego. Wręcz nadprzyrodzonego.
Prawdę mówiąc  nawet nie potrafię opisać emocji, jakie towarzyszyły mi podczas czytania tej historii. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Opowieść jest jednocześnie radosna, smutna, dodająca nadziei, po prostu piękna. W jednym rozdziale łzy leciały mi po policzkach, niczym wodospad i nie mogłam ich zatrzymać, a w innym nie mogłam przestać się szczerzyć.
            Książka opowiada o miłości, życiu, cierpieniu, radości oraz odpowiada na pytania jak wygląda życie po śmierci, i co możemy tam zobaczyć. Mówi o tym co widział chłopiec, który poszedł do nieba i z niego wrócił. Nie ważne w co wierzymy, jakiej jesteśmy rasy, czy narodowości. Wszyscy zadajemy to samo pytanie. Co się dzieje z człowiekiem, gdy zamyka oczy i odchodzi do wieczności? Ta książka udziela odpowiedzi na to pytanie. 

*Wydanie rozszerzone* 
Zapraszam do komentowania i przypominam o konkursie! ~Thalia



1 komentarz:

  1. O książce dowiedziałam się podczas seansu filmowego i już wtedy wiedziałam, że będę chciała ją przeczytać. Mam nadzieję, że wywoła u mnie równie wiele emocji, jak u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń